Realizarea de PCB-uri folosind tehnica transferului de toner (1)


Am încercat weekendul asta sa îmi realizez un PCB (printed circuit board). Pare destul de greu de realizat, și chiar este :). Am urmat o procedura din 6 pași destul de simpli. La fiecare pas e cate o șmecherie care poate distruge toată placa.
Pașii procedurii sunt următorii:
1. Pregătiți schema de montaj într-un program de editare circuite electronice. Eu am folosit Express PCB. Acest program e gratis și foarte ușor de folosit. Schema cablajului se printează cu o imprimanta laser pe o coala de hârtie fotografica (pe parte lucioasa). Aceasta hârtie are un strat de plastic foarte fin care prin încălzire se va desprinde împreună cu tonerul si se va lipi de placa de cupru.
2. Tăiați o bucata de placa cu strat de cupru și curățat-il cu un burete de vase nou și cu detergent obișnuit (pentru șmirgăluire se folosește doar parte mai aspra a buretelui de vase). Uscați bine placa după spălare.
3. Potriviți hârtia fotografica (pe care s-a imprimat circuitul) pe placa și presați bine cu un fier de călcat foarte bine încins ( la temperatura maxima ). Circa 5-6 min.
4. Puneți placa în apa fierbinte și înlăturați cu grija hârtia. Daca ati parcus toti pașii corect atunci ar trebui sa rămână doar circuitul imprimat pe placa de cupru, daca nu atunci revino la pasul 1 :).
5. Puneți placa în Clorură Ferica FeCl3. Corodarea e mai rapida dacă se folosește apa fierbinte la dizolvarea FeCl3. (corodare ar trebui sa dureze cam o ora jumate)
6. Înlăturați tonerul cu acetona sau cu partea mai aspra a buretelui de vase
7. Faceți gauri și lipiți piesele și gata , circuitul este gata ....
Din păcate eu nu am burghiu asa de subțire și placa mea arata cam asa (destul de bine pentru un începător):

Urmează sa tai placa, să o șlefuiesc un pic și să fac gauri și sa îmi lipesc piesele.
Circuitul realizat este de fapt un generator de ultrasunete :

M-am inspirat de aici pentru circuit și de aici pentru procedura de realizare a PCB-urilor.
Deci e destul de "simplu" :)

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe